top of page

FAQ

Hvorfor bør jeg bruke Skandi for en reparasjon?

Hvis smarttelefonen eller enhetene dine er dyrebare for deg, er det viktig å finne en måte å erstatte eller reparere dem på når ulykker skjer, spesielt hvis du stoler på at smartenhetene dine hjelper deg gjennom livet. Våre Skandi-teknikere gjennomgår strenge opplæringsprosesser og regelmessige tester for å sikre at de har erfaringen og kvalifikasjonene til å reparere nesten alle ledende enheter. Med nesten 500 000 reparasjoner til dags dato, er vi et pålitelig reparasjonssenter som setter vår stolthet i kvaliteten på tjenestene våre. Hvis du ikke er fornøyd med en reparasjon, kontakt oss ved å bruke skjemaet nederst på siden.

Hvor lang tid tar en reparasjon?

Vi er stolte av vår ekspressreparasjonstjeneste. Våre mest populære reparasjoner kan fullføres i et av våre servicesentre innen 30 minutter, mens enkelte nettbrett-, bærbare- og postreparasjoner kan ta mellom 48-72 timer. Vi vil gjøre vårt beste for å få enhetene dine returnert til deg og se så gode som nye ut på så kort tid som mulig. Det er klart, hvis det er betydelig skade på en enhet, kan reparasjonen din ta litt lengre tid ettersom ekspertreparasjonsteamet vårt begynner å jobbe med å sikre at enheten din er fikset til en høy standard.

Hva bør jeg gjøre før jeg overlater enheten min?

Vi anbefaler alltid at du sikkerhetskopierer enheten før du besøker oss, fordi vi i verste fall kan kontakte deg for å be om godkjenning for at dataene dine kan slettes fra enheten hvis en reparasjon krever det. Den gode tingen er at vi ikke trenger at du tørker dataene dine før reparasjonen hos oss med mindre du har valgt å få en ekte Apple-reparasjon eller du får reparert Google Pixel 6 under garantien. Alle andre enheter kan sendes til oss som de er og vi tar oss av resten slik at du kan være sikker på at enheten din er i gode hender.

Kommer telefonen min med garanti?

Vi forstår at du ønsker å sikre at reparasjonene dine blir utført riktig og til en høy standard, det er grunnen til at det er livstidsgaranti på de fleste av våre enhetsreparasjoner. Vennligst sjekk våre vilkår og betingelser for mer informasjon om hvilke enheter som er omfattet av garantien og hvor lenge garantiperioden varer.

Hvordan fungerer walk-in-tjenesten?

Våre walk-in-tjenester lar deg få reparert telefonen din med en gang og på så lite som 30 minutter! Du kan se tiden som kreves for hver reparasjon når du bestiller på nettsiden vår. Denne tiden tar hensyn til hvor mange kundereparasjoner vi for øyeblikket har å gjøre med som et estimat på ditt valgte reparasjonssenter, slik at du vet nøyaktig hvor lenge du kan forvente å vente.

Hvis jeg bruker Skandi vil dette ugyldiggjøre produsentens garanti?

Som de fleste tredjeparts reparasjonstjenester, kan bruk av vår tjeneste noen ganger gjøre produsentens garanti ugyldig. Den gode nyheten er at vi gir vår egen garanti for alle våre reparasjoner! Bare sørg for å sjekke de spesifikke vilkårene og betingelsene for enheten din.

Jeg har bare en liten sprekk på skjermen, trenger jeg en fullskjermerstatning?

Ja, vi anbefaler at enhver sprekkstørrelse bør repareres som om den står igjen, kan den forårsake ytterligere skade på skjermen og du kan risikere glassplinter når du bruker enheten. Vi tilbyr en fullskjermerstatning uavhengig av størrelsen på sprekken i skjermen din, og de fleste av våre skjermerstatninger kommer med livstidsgaranti, slik at du kan gå bort i visshet om at du er fullt dekket.

Hvor mye koster det å endre en telefonskjerm?

Reparasjonskostnader for telefonskjermer kan variere basert på enhetstype og enhetsstørrelse samt deler som brukes under reparasjonsprosessen. Større enheter og større skjermer eller spesialskjermer som inkluderer krumning eller har evnen til å folde seg vil kreve en mer spesialisert reparasjonstjeneste og kan derfor være dyrere å fikse på grunn av arbeidskraften som kreves under reparasjonstjenesten. Reparasjonspriser på telefonskjermer kan også variere mellom gamle og nye enhetsmodeller, nyere versjoner av en modell kan kreve oppdaterte deler som kanskje ikke er like lett tilgjengelige som delene som brukes i eldre modeller, og dette kan derfor påvirke den totale kostnaden. Hos Skandi har vi mange tilbud og avtaler for å hjelpe deg med å finne en telefonskjermreparasjon av høy kvalitet til best mulig pris.

Er Skandi en Samsung-autorisert tjenesteleverandør?

Ja. Skandi er en autorisert servicepartner for alle reparasjonstjenester utenom garantien for Samsung-enheter som bruker ekte Samsung-deler. Skandi kan også tilby reparasjonsalternativer ved å bruke kompatible Samsung-deler som gjennomgår et strengt testprogram for at de skal oppfylle våre høye kvalitetsstandarder, og hver av våre reparasjoner er støttet av vår egen Skandi-garanti.

Er Skandi-skjermer ekte merkevarer?

Hos Skandi har vi som mål å tilby våre kunder det bredeste utvalget av reparasjonsalternativer for alle budsjetter. Når det gjelder Android-enheter (f.eks. Samsung, Google, Huawei, Oppo og OnePlus) er skjermene våre originale produsenter. Når det gjelder Apple-enheter, er vi i stand til å tilby kundene muligheten til enten produsentens originale eller høykvalitetskompatible skjermer avhengig av kvaliteten på reparasjonen du velger. Alle delene våre, merket eller på annen måte, er grundig testet for å oppfylle våre strenge reparasjonsstandarder for høy kvalitet, slik at du alltid får en utmerket finish på enheten din.

Hvorfor ber Skandi om PIN-koden eller ID-en min før reparasjon?

​Det er helt opp til deg å gi oss pin- eller passord-ID før reparasjonen! Vi anbefaler at alle oppgir denne informasjonen til oss, da våre teknikere kan trenge den for å bekrefte at enheten er i full stand før du samler den inn! Reparasjonene våre gjennomgår vanligvis en rekke tester for å sikre at vi gir enheten bakc til deg i perfekt stand, og dette inkluderer berøringsfølsomhet og kamerakvalitet, som er grunnen til at vi kan trenge å få tilgang til enheten din via en PIN-kode eller passord-ID. Ikke på noe tidspunkt ville vårt tekniske reparasjonsteam få tilgang til din personlige informasjon eller krenke personvernet ditt. Personvernerklæringen vår er alltid tilgjengelig for å se på nettet for å hjelpe deg med å beskytte dine data når du bruker tjenestene våre.

Tilbyr Skandi støtte etter reparasjon?

Ja! Du kan enkelt kontakte vårt kundeserviceteam.. Ta også en titt på vår garantiveiledning.

Har Skandi noen spesialtilbud og avtaler for øyeblikket?

Vi er alle spente når vi finner et godt tilbud! Hos Skandi ønsker vi å tilby kundene våre mest mulig for pengene, samtidig som vi tilbyr en reparasjonstjeneste av høy kvalitet. Ta en titt på de nyeste tilbudene som er tilgjengelige for deg når du bestiller hos oss i dag.

Vil enheten min være væskebestandig etter en reparasjon?

Selv om vi bruker de samme tetningene som produsenten av enheten din når vi setter alt sammen igjen, kan vi ikke garantere vanntetthet eller motstand. Andre reparasjonstjenester vil ofte si det samme ettersom IP-klassifiseringen ikke kan gjenopprettes når en enhet har blitt åpnet.

Hvor mye koster reparasjoner av telefonskjerm?

Hos Skandi prøver vi vårt beste for å gi kundene våre best mulig verdi for pengene og best mulig pris for en kvalitetsreparasjonstjeneste. Prisene våre vil imidlertid variere avhengig av delene som brukes og enheten du ønsker å reparere. Vi vil spørre deg når du bestiller reparasjonstime hos oss om du vil at vi skal bruke merkede eller standardkompatible deler til reparasjonen din, merkevarer koster mer sannsynlig, men kan gi deg en ekstra trygghet. Våre standard kompatible deler kommer til en lavere pris, men aldri til en lavere kvalitet. Vi sørger for at hver del vi bruker går gjennom en streng testordning klar til å brukes i en reparert enhet. Vi har også noen avtaler og tilbud som våre kunder kan bruke når de bestiller hos oss.

Kan du fortelle meg mer om priser på bytte av iPhone-batterier?

Iphone batteribytte er noe som Skandi spesialiserer seg på og er stolte av. Mange av våre kunder er ikke klar over at deres iphone-batteri kan byttes ut for å sikre at enheten deres fungerer i henhold til fabrikkstandarder og så raskt som mulig. Hvis iPhone mister batteriet raskt i løpet av dagen, eller hvis du opplever at du lader iPhone konstant, eller selv om enheten din kjører tregere enn den burde gjøre, kan det hende du trenger et iPhone-batteribytte. Kostnaden for denne tjenesten kan variere basert på modell, enhetstype og enhetens alder. Hvis det er en nyere iPhone-modell, kan batteribytte være dyrere. Men hvis det er en eldre modell, og er av standardstørrelse, kommer iPhone-batteribyttetjenester med Skandi til en svært rimelig pris.

bottom of page