top of page

Reparasjonsbetingelser 

1. Avtale om reparasjon

1.1 Vilkårene i disse reparasjonsbetingelsene ("Avtalen") skal gjelde for tjenesten ("Tjenesten") vi tilbyr for å reparere smarttelefonen, nettbrettet, datamaskinen og/eller tilbehøret ("Enheten") i servicesjekken- i form.


1.2 Referanser til «oss», «vi» og «vår» refererer til Skandi og referanser til «deg» og «din» er referanser til deg («Kunden), personen adressert på dette skjemaet.

2. Alle reparasjoner (med mindre annet er oppgitt)

2.1 Denne avtalen skal begynne fra den datoen du signerer tjenesteinnsjekkingsskjemaet og skal fortsette til vi har reparert eller på annen måte returnert enheten din, avhengig av hva som inntreffer først, og mottatt betaling fra deg.

​

2.2 Vi skal gjøre rimelige anstrengelser for å reparere enheten din med forbehold om tilgjengeligheten av eventuelle nødvendige deler og/eller vilkårene for relevant garanti eller garanti. Vi skal utføre tjenesten med vår ytterste forsiktighet og dyktighet.

​

2.3 Vi tilbyr både høykvalitets ettermarkeds- og OEM (ekte) deler (der det er mulig) for reparasjoner av enheten din.

​

2.4 Der det er spesifisert tilbyr vi også ekte Apple-deler hentet fra Apple. I slike scenarier vil vi bruke Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at Apple-produktreparasjonen utføres trygt og pålitelig.

​

2.5 Vi utfører en rekke tester når vi bestiller en enhet for reparasjon. Hvis enheten ikke kan testes i løpet av dette stadiet, er Skandi ikke ansvarlig for eventuelle feil funnet, derfor vil vi kreve passordet til enheten din for å teste enheten før og etter tjenesten. Hvis du foretrekker å holde denne informasjonen privat, kan vi fortsatt fortsette med en avtale, men vi vil ikke kunne utføre en full funksjonskontroll på enheten før du kommer tilbake til butikken, noe som kan forsinke leveringen av tjenesten, hvis noen justeringer må lages.

​

2.6 Ethvert tidsestimat for fullføring av tjenesten, som kan gis til deg, er kun et estimat og utgjør ingen forpliktelse i henhold til vilkårene i denne avtalen. Vi vil ta sikte på å returnere enheten din så snart som rimelig mulig, men det kan ta minst 5 virkedager før reparasjoner på brettnivå (nivå 3) (dvs. reparasjoner på enhetens logikkkort) er fullført.)

​

2.8 Hvis vi av en eller annen grunn ikke er i stand til å fullføre tjenesten, eller tjenesten vil pådra deg ytterligere kostnader utover det som opprinnelig ble anslått av oss, vil vi varsle deg umiddelbart via telefon og/eller e-post. Hvis det ikke blir funnet noen feil på enheten din, eller du ikke godtar vårt reviderte estimat, vil vi returnere enheten til deg ureparert, og vi forbeholder oss retten til å belaste deg for et diagnosegebyr i samsvar med våre standardpriser.

​

2.9 For å fullføre en diagnostikk eller reparasjoner kan det være nødvendig å demontere enheten, noe som kan føre til ytterligere skade på enheten. Skandi tar ikke noe ansvar for ytterligere skade på enheten på grunn av eksisterende skade. Skandi vil ikke dekke kostnadene for reservedeler under noen omstendigheter, inkludert hvis enheten ikke kan repareres.

​

2.10 Kostnaden for reparasjon vil bli beregnet der det er mulig i samsvar med våre standardpriser som publiseres fra tid til annen.

​

2.11 Diagnostikk er en avgiftsbelagt, ikke-refunderbar tjeneste.

​

2.12 Vi vil varsle deg når enheten er reparert og er tilgjengelig for henting fra servicesenteret. Dersom enheten ikke er hentet vil den bli overført til vårt sentrallager for lagring. Eventuell levering fra sentrallageret vårt vil bli belastet. Om nødvendig sender vi en påminnelse og enheten vil bli resirkulert hvis den ikke blir hentet innen dag 56

​

2.13 Vi har rett til å beholde enheten din inntil alle avgifter er betalt. Vi kan også kreve et tilleggsgebyr for lagring av enheten din.

​

2.14 Bruk av tjenesten vår kan ugyldiggjøre produsentens garanti. Hvis du ønsker å unngå dette, vennligst ta enheten direkte til produsenten. Vær oppmerksom på at produsentens garanti ikke dekker utilsiktet skade.

​

2.15 Skandi vil installere garantiforseglinger etter reparasjonen. Enhver tukling av forseglingen vil ugyldiggjøre Skandi-garantien.

​

2.16 Våre produkter og reparasjoner dekkes av garantivilkårene som er skissert i tabellen nedenfor.

​

2.17 Garantien er knyttet til en spesifikk enhet identifisert av dens unike IMEI- eller serienummer og til en spesifikk kunde som identifisert av postene på systemet vårt. Den dekker kunden for enhver gjentakelse av den opprinnelige feilen og kun for delen som er erstattet/reparert, men hvis det oppstår ytterligere feil, vil de ikke dekkes av vilkårene i denne garantien. Garantien vil heller ikke dekke utilsiktet skade, og heller ikke dekningen utvides dersom enheten endrer eierskap.

​

2.18 Alle reparasjoner utført av Skandi vil ha garantiseglinger. Hver gang en enhet returneres for en garantireparasjon, bekreftes integriteten til disse forseglede, hvis disse forseglede mangler eller er tuklet med, forbeholder Skandi seg retten til å ugyldiggjøre enhver garanti som følger med til enheten.

​

2.19 Garantireparasjoner dekker ikke ekstra reise-, porto- eller budkostnader som påløper.

​

2.20 Vi påtar oss ikke ansvar for skadeprogresjon der enheten din har blitt reparert andre steder før reparasjonen din hos Skandi eller eventuelle problemer funnet på enheten (dvs. "Touch Disease", ripped flex) som ikke var tydelige ved første inspeksjon. Skulle det vise seg noen problemer, vil vi kontakte deg via telefon/e-post når enheten er åpnet.

​

2.21 Vi påtar oss ikke ansvar for progresjon i skade for enheter som har blitt skadet av væske. Åpning av enheten kan forårsake ytterligere skade som i noen tilfeller kan være svært alvorlig og uopprettelig.

​

2.22 Vi ber våre kunder om å overvåke enheten deres etter reparasjon av væskeskader, da ukjente problemer kan oppstå like etter behandling for væskeskader, som er utenfor vår kontroll.

​

2.23 Hvis enheten din viser ytterligere problemer knyttet til væskeskaden i løpet av garantiperioden, vil vi revurdere og gi tilbud på nytt for arbeidet som trengs. Vi vil også tilby full refusjon av alle penger betalt av deg med hensyn til reparasjoner utført på enheten din, unntatt diagnostikkgebyret, dersom du ønsker å benytte deg av dette alternativet.

​

2.24 Etter reparasjon kan ikke vanntetthet eller motstand garanteres

​

2.25 Ved henting av enheten ber vi våre kunder om å inspisere enheten før de aksepterer den som reparert. Skulle det oppstå spørsmål angående tilstanden til enheten din ved henting, vennligst ta opp dette med et medlem av butikkteamet.

​

2.26 Hvis du fortsetter med en batteribyttereparasjon på iPhone X eller nyere modeller, vil en viktig skjermmelding vises på låseskjermen i opptil 48 timer etter batteribyttet, før den forsvinner inn i innstillingsappen. Muligheten til å se batterihelsen din i innstillingene vil også bli fjernet. Ved å godta batteribyttet, godtar du disse endringene i enhetens funksjonalitet.

​

2.27 Der deler må bestilles for reparasjonen din, krever vi at reparasjonen er fullt betalt før delene bestilles og er en ikke-refunderbar tjeneste.

​

2.28 Kun én kampanjerabatt kan brukes til enhver tid og underlagt ledelsens skjønn. Alle gyldige rabatter og kampanjer må brukes på salgsstedet.

​

2.29 Emballasje for budreparasjoner vil bli levert på returreisen til kundene, men det er kundens ansvar å pakke alle enheter sikkert før de hentes av budtjenesteleverandøren.

​

2.30 Hvis du ber om refusjon for en reparasjon, forbeholder vi oss retten til å reversere enhver reparasjon som er fullført og beholde alle nødvendige deler for å behandle refusjonen. Vi kan ikke garantere at din originale del vil bli returnert, vi vil levere en del i lignende tilstand som den delen som opprinnelig ble festet til enheten da reparasjonen ble startet. Ved å be om refusjon, godtar og godtar du disse vilkårene.

​

2.31 Ikke-refunderbart restordreinnskudd

En "restordre" er definert som når an Skandi store ikke har de nødvendige delene for å fullføre reparasjonen, og delen/delene må leveres til butikkstedet før reparasjonsavtalen, enten fra vårt sentrallager eller direkte fra vårt delleverandører.


Restbestillingsdepositumet er et ikke-refunderbart depositum med mindre Skandi ikke har vært i stand til å oppfylle restordredelen/delene som kreves for reparasjonen.


Vi vil trekke den totale innskuddsverdien fra den totale reparasjonskostnaden hvis reparasjonen har vært vellykket. Hvis reparasjonen din ikke har vært vellykket og er erklært at det ikke er økonomisk reparasjon, forbeholder Skandi seg retten til å beholde det ikke-refunderbare depositumet.


Kun ett ikke-refunderbart restordredepositum vil bli belastet per reparasjonsavtale.


2.32 Hvis vi skader en enhet under reparasjonsprosessen, vil vi løse problemet ved å erstatte den skadede delen med våre egne høykvalitetsdeler. Vi forbeholder oss retten til ikke å bruke en original OEM-erstatning med mindre annet er oppgitt. Ved å godta våre reparasjonstjenester, godtar du og godtar disse vilkårene.

3. Ansvar

3.1 Hele vårt ansvar med hensyn til en enkelt sak som oppstår som følge av eller i forbindelse med denne avtalen (enten for kontraktsbrudd, skadevoldende handling, inkludert uaktsomhet, lov eller annet i det hele tatt) skal være begrenset, i den grad årsaken til handling knyttet til vår levering av tjenestene, etter vårt eksklusive valg til å:

(a) levere tjenestene på nytt
(b) betaling av kostnadene ved å få tjenestene levert på nytt; eller
(c) tilbakebetale deg ethvert beløp du har betalt for tjenestene i bytte mot å returnere enheten din til en lignende tilstand som den ble mottatt

​

3.2 Hvis enheten din er skadet utover økonomisk reparasjon som et direkte resultat av en service eller reparasjon utført av Skandi, har du rett til en fullt funksjonell oppusset enhet av samme verdi som enheten din, basert på dens modell og tilstand slik den er mottatt og med originalen. reparasjonsproblemet løst. For å motta en erstatningsenhet må full betaling ha mottatt for reparasjonstjenesten og den aktuelle skadede enheten må overleveres til Skandi. Din originale enhet vil bli oppbevart av Skandi, og det kan ta opptil 10 virkedager før enhver erstatningsenhet leveres, men alle anstrengelser vil bli gjort for å skaffe en erstatning tidligere.

​

3.3 Eventuelle data eller informasjon som du måtte ha lagret på enheten skal forbli ditt eneansvar, og vi aksepterer intet ansvar for tap eller korrupsjon av slike data uansett årsak, og vi anbefaler derfor sterkt at du sikkerhetskopierer enheten til en ekstern stasjon før igangkjøring vår service. Det er ditt ansvar å føre en oversikt over slike data.

​

3.4 I det usannsynlige tilfellet at enheten din blir mistet eller stjålet mens den er i besittelse av Skandi, vil vi varsle deg så tidlig som mulig og gjøre ordninger for å erstatte enheten på en lignende basis innen rimelig tid. Der det, av grunner utenfor vår kontroll, ikke er mulig å erstatte enheten med samme modell eller variant, vil vi tilby en alternativ eller lignende spesifikasjon og tilstand.

​

3.5 Ingenting i denne paragraf 3 skal gjelde for å begrense eller utelukke vårt ansvar for: (a) dødsfall eller personskade som følge av vår uaktsomhet; (b) brudd
av eventuelle vilkår antydet av lov; (c) ethvert krav som oppstår under Consumer Protection Act 2015; eller (d) uredelig uriktig fremstilling.

​

3.6 Vi skal under ingen omstendigheter være ansvarlige overfor deg for indirekte, spesielt eller følgetap som oppstår som følge av eller i forbindelse med denne avtalen, inkludert tap av virksomhet, inntekter, fortjeneste, forventet sparing, goodwill eller andre indirekte tap eller følgetap eller skade av en hvilken som helst art, uansett hva som oppstår. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, reise- eller transportkostnader eller tap eller skade på tilbehør.

​

3.7 Vi er ikke ansvarlige for krav som oppstår under denne avtalen med mindre du gir oss skriftlig varsel om kravet innen tre måneder etter at du ble kjent med omstendighetene som førte til kravet eller, hvis tidligere, tre måneder fra det tidspunktet du med rimelighet burde har blitt klar over slike forhold.

​

3.8 Hvis du bruker vår "Sentral Verksted-reparasjonstjeneste", vær oppmerksom på at vi vil jobbe på komponentnivået til logikkkortet ditt, derfor kan vi ikke garantere en reparasjon på enheten. På grunn av reparasjonens art, er det alltid en mulighet for at skaden kan forverres til det stadiet hvor enheten er BER (utover økonomisk reparasjon). Under disse omstendighetene vil vi refundere alle betalinger for denne reparasjonen. Vi tilbyr 1 måneds garanti på Sentralverksted reparasjoner på utført arbeid.

4. Databeskyttelse

4.1 Vi ber om ditt navn og adresse og alle andre relevante detaljer slik at vi kan varsle deg når enheten din er reparert og gi deg en effektiv ettersalgsservice. Vi kan også sende deg tekstmeldinger og/eller e-poster fra tid til annen for å varsle deg om nye tjenester og kampanjer hvis du har valgt å motta markedskommunikasjon. Du kan finne mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår personvernerklæring. Link til vår personvernerklæring

5. Generelt

5.1 Vi skal ikke være ansvarlige overfor deg for noen forsinkelser i vår manglende oppfyllelse av våre forpliktelser i henhold til denne avtalen som oppstår av noen grunn utenfor vår rimelige kontroll.

​

5.2 Vår unnlatelse av å utøve eller håndheve våre rettigheter eller å gi noen form for overbærenhet, forsinkelse eller overbærenhet, vil ikke bli tolket som en fraskrivelse av slike rettigheter i henhold til denne avtalen eller på annen måte.

​

5.3 Denne avtalen beskriver hele avtalen og forståelsen mellom deg og oss i forbindelse med innholdet.

​

5.4 Denne avtalen kan ikke endres, modifiseres, endres eller suppleres med unntak av skriftlig signert av eller på vegne av deg og oss.

​

5.5 Hvis noen del av denne avtalen viser seg å være ugyldig eller ikke kan håndheves, vil den bli adskilt fra resten av avtalen slik at den er effektiv i den grad den ikke skal påvirke gyldigheten av resten av avtalen, som skal forbli gyldig og håndheves i henhold til vilkårene.

​

5.6 Ingenting i denne avtalen skal gi noen tredjepart og fordeler i henhold til bestemmelsene i Contracts (Rights of Third Partys) Act 1999.

​

5.7 Denne avtalen skal styres av lovene i Norge skal være underlagt den eksklusive jurisdiksjonen til de norsk domstolene.

​

Erklæring:

Ved å signere vårt tjenestesamtykke bekrefter du at du har lest denne avtalen, at du kjenner og forstår betydningen og intensjonen med denne avtalen og at du inngår denne avtalen bevisst og frivillig. Du erkjenner også tilstanden til enheten din ved innsjekking som kommunisert til deg og detaljert i vår database. Du erkjenner også at du ved henting vil sjekke at enheten er reparert til forventningene dine. Hvis reparasjonen ikke er utført til din tilfredshet, vennligst ta opp dette med et medlem av teamet vårt, så hjelper vi deg gjerne.

bottom of page